Volkswagen TS4 Print

 Projektą, pavadintą Volkswagen TS4, sugalvojo ir įgyvendino vilnietis Rimas(222). 

Teksto autorius: Julius Denafas

Audi ir VW hibridas


Prieš aštuonerius metus susipažinę du vilniečiai Rimas ir Igoris važinėjo antrosios kartos VW Golf automobiliais. Abu priklausė klubui, vienijančiam šios markės gerbėjus. Kartu jie įgyvendino ne vieną įdomų projektą: pirmieji Vilniuje antrosios kartos golfuose sumontavo VR6 variklius, sėkmingai dalyvavo Promosporto surengtuose Drag čempionatuose.  

Rimui gimė idėja patobulinti turimą 1993 metų mikroautobusą VW T4 Syncro, kuriuo buvo vežiojami sportiniai automobiliai į lenktynių trasas. 2,4 dyzelis ėmė nebetenkinti savo dinaminėmis savybėmis, be to, imtis radikalių permainų paskatino vokiškuose automobilininkų žurnaluose perskaitytas straipsnis apie tenykščio piliečio turimą T4 su VR6 bi-Turbo varikliu.

Pirmiausia buvo keičiama autobusiuko išvaizda. Senasis „transporteris“ įgavo nemažai savo naujojo brolio T5 bruožų. Perdarytas automobilio kėbulas: išlyginti šonai (pašalinti standartiniuose T4 esantys šoniniai įdubimai), perdarytas priekis, radiatoriaus grotelės, pakeisti buferiai, sumontuoti 17 colių lengvojo lydinio ratlankiai, Bi-Xenon Audi A4 žibintai, spoileriai. Išoriškai atnaujintas VW T4 važinėja jau trečius metus. 

Šiuo metu automobilis baigiamas techniškai tobulinti. Čia ir prasideda didžiausi smagumai. VW T4 Syncro buvo „sukryžmintas“ su Audi S4. Taip iš 2,4 litro dyzelinio mikroautobuso gimė benzininis, pasisavinęs visus S4 agregatus ir važiuoklę. Iš čia atsirado ir naujojo, 2,2 l Turbo variklį turinčio ir po atliktų modifikacijų apie 300 AG po kapotu slepiančio automobilio pavadinimas – Volkswagen TS4 quattro.

Audi variklis sumontuotas išilgai kėbulo. Agregatui pritaikytas didesnis intercooleris, Vokietijoje perprogramuotas kompiuteris, įrengta laisvo išmetimo sistema. Visais keturiais ratais varomas mikoautobusas turi pažemintas spyruokles, Koni amortizatorius ir Audi A8 stabdžius. 

Vienintelis Europoje


Rimas daugumą darbų atliko pasikliaudamas savo rankomis ir protu. Ne viskas pavykdavo iš karto – buvo problemų su stabdžių, vairo sistemų montavimu. „Galvoji vieną dieną, antrą, padarai variantą – netinka, darai kitą. Ir taip toliau, kol išeina, – prisimena Rimas. – Ko gero, toks mikroautobusas bus vienintelis Europoje“. Atnaujintas T4 turėtų lengvai įsibėgėti iki 250 km/h maksimalaus greičio – tai rimtas priešininkas bet kokiam gatvių lenktynininkui.

Sporto ir „tiuningo“ mėgėjas Rimas ateityje ketina tobulinti TS4 mikroautobuso variklį. Pavasarį planuojama pakeisti velenus, išmetimo kolektorių, sumontuoti galingesnę turbiną. Vilnietis auksarankis mįslingai prasitarė apie planuojamą itin originalų autobusiuko vidaus „tiuningą“, tačiau ką tiksliai ketina keisti, dar neatskleidė. Pagyvensim, pamatysim...

 

 

 Žurnalas "KETURI RATAI"